Forum Forum klubu motocyklowego PW Strona Główna Forum klubu motocyklowego PW
Forum klubu motocyklowego PW SiMRiders
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

FZR 1000 87' Nagłe rozład akumulatora
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum klubu motocyklowego PW Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Pon 8:50, 11 Sie 2008    Temat postu: FZR 1000 87' Nagłe rozład akumulatora

Witajcie. Jestem poczatkującym motocyklistą FZR 1000. Mam pytanie. Ostatnio oddaliłem się od domku jakieś 300 km i w drodze powrotnej zatrzymałem się na tankowanie. Zgasiłem motor zatankowałem i już nie odpaliłem. Akumulator - śmierć. Odpaliłem przez kable ale po włączaniu świateł zaraz gasł. Pradnica Ładuje bo przy dodaniu gazu po odpaleniu światła mocniej świeciły ale motr po chwili gasł i znów aby go odpalić wymagał wsparcia.Skończyło sie na lawecie. Teraz podłączyłem akumulator do prostownika i zero reakcji. Tak jakby już był świętej pamięci i miał lat mnóstwo a to nowy dobry akumulator za ok 250 zł.

Co może być tego przyczyną? Od czego zacząć. Proszę o pomoc.
Dziękuję i pozdrawiam Piotr
Smile


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Pon 12:16, 11 Sie 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Florek
Administrator



Dołączył: 15 Gru 2006
Posty: 822
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 9:52, 11 Sie 2008    Temat postu:

Sprawdź czy masz elektrolit w akumulatorze. Aku powinno się wymieniać co 2-3 lata wiec mógł umrzeć śmiercią naturalną. Jak nie aku to pewnie jakieś zwarcie w instalacji, alternator itd.

A tak generalnie to kultura wymaga aby się przywitać Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Florek dnia Pon 9:53, 11 Sie 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
spider88g
inżynierzu



Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 508
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Brodnica

PostWysłany: Pon 11:52, 11 Sie 2008    Temat postu:

ja bym od razu bez pytania dał go na karnego jeżyka Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Pon 12:18, 11 Sie 2008    Temat postu:

Akumulator ma 1 rok jest pełen elektrolitu. Coś mi mówią o jakimś regulatorze napięcia ale na razie to dla mnie temat tabu. Po pierwsze trzeba to zlokalizować pewnie cos pomierzyć. Nie wiem więc pytam - tak to jest z początkującymi Smile . Proszę więc o dalszą pomoc
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Pon 12:22, 11 Sie 2008    Temat postu:

Akumulator jest sprawny przynajmniej był. Ma rok jest pełen elektrolitu. Ale to dziwne bo jak go wyjąłem teraz po tej podrózy to prostownik jakby go nie widział ani drgnie. Mówia, iż to może regulator napięcia? ale co to i z czym się to je to kolejny temet do zgłębienia. Najpierw lokalizacja potem pewnie pomiar. Oj jak to początkujący trzeba się uczyć - jak całe zycie. Dlatego pytam dalej i dziękuję za odpowiedzi. Smile
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Michał
inżynierzu



Dołączył: 12 Sty 2007
Posty: 415
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Siedlce-Waw

PostWysłany: Pon 20:58, 11 Sie 2008    Temat postu:

oochhhhhh
wątpię, żeby to moto miało prądnicę, raczej alternator; elektrolitu ma być nie pełno tylko określony poziom chyba; prostownika też trzeba umieć używać, jesteś pewien, że umiesz (bez złośliwości pytam)? Akumulatory też są różne i opinie co do ładowania tych żelowych są podzielone.
Ja bym sprawdził najpierw na innym aku czy działa..jak jest ok, to wiadomo..różne są z prądem historie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Wto 13:42, 12 Sie 2008    Temat postu:

Ok tak zrobię sprawdzę najpierw na nowym akumulatorze.
Mam jeszcze pytanie czy ktos wiem gdzie w FZR 1000 genesis z 1987 roku - (dwa okrągłe swiatła z przodu) jest regulator napiecia? CZy jak to mówią za zadupkiem czy jest to element alternatora?
Dziękuję i pozdrawiam Smile
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Michał
inżynierzu



Dołączył: 12 Sty 2007
Posty: 415
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Siedlce-Waw

PostWysłany: Wto 17:47, 12 Sie 2008    Temat postu:

Poszukaj sobie manuala do tego sprzęta. Bardzo ułatwia życie, a na 99% można go bez problemu ściągnąć z netu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
joozek1
Stukacz



Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 207
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 8:48, 13 Sie 2008    Temat postu:

Ładowanie można sprawdzic na 2 proste sposoby:

1) sprawdzasz czy światła ci sie rozjaśniają jak dodajesz gazu, (czyli moto pracuje na wolnych obrotach, dodajesz gazu i patrzysz na światełka:)

2) podpinasz miernik pod aku, dodajesz gazu i sprawdzasz czy jest przyrost napięcia.

jeżeli jest tzn że reulator masz sprawny,
przed pomiarami postaraj się naładować aku.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Śro 9:20, 13 Sie 2008    Temat postu:

Bardzo dziękuję za rady.
Mam jeszcze pytanie w odpowiedzi Michała jest napisane "Poszukaj sobie manuala do tego sprzęta. Bardzo ułatwia życie, a na 99% można go bez problemu ściągnąć z netu" - co to jest ten manual - czy chodzi tu o ręczny regulator napiecia - a jeśli tak to czy jest to operacja prosta do przeprowadzenia - czy ten manual nie musi mieć jakis odpowiednich parametrów - a jesli tak to jak do tych parametrów dotrzeć?
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bartek
inżynierzu



Dołączył: 25 Gru 2007
Posty: 362
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: IL

PostWysłany: Śro 9:26, 13 Sie 2008    Temat postu:

instrukcja obsługi:)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Florek
Administrator



Dołączył: 15 Gru 2006
Posty: 822
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 16:08, 13 Sie 2008    Temat postu:

załamka Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
spider88g
inżynierzu



Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 508
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Brodnica

PostWysłany: Śro 17:41, 13 Sie 2008    Temat postu:

oj tam prezes od razu załamka, widać reforma giertycha nie sięgnęła jego miejscowości i szkół, i chłopak nie miał angielskiego w szkole, ;p

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rebelka
wie co to motór



Dołączył: 26 Mar 2007
Posty: 316
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 19:39, 13 Sie 2008    Temat postu:

oj prezes, prezes, przecież można nie wiedzieć, człek się całe życie uczy Mr. Green

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
motokogut
polerant nagaru



Dołączył: 28 Lut 2007
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 21:30, 13 Sie 2008    Temat postu:

czy to aby nie jaka podpucha ten temat?? Wstyd
a jeśliu nie to moim zdaniem masz coś z z instalacją, możliwe że sie zwarcie jakieś robi i pobiera cały prąd i dlatego moto gaśnie przy włączeniu swiateł przy rozładowanym aku, bo normalnie nawet jak aku rozładowany to po odpaleniu można jeździć bez problemu pod warunkiem że sie pcha na stacjach. to że rozładowało baterie do zera mogło przyczynić sie do wygięcia płytek ołowianych co prowadzi do zwarcie i mamy 2kg złomu ołowiowego po 1,85zł za kilo. i możliwe że wkładając nowe aku będzie dobrze do momentu do póki go coś nie rozładuje i od nowa kicha. włączaj po kolei elementy instalacji.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum klubu motocyklowego PW Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin