Forum Forum klubu motocyklowego PW Strona Główna Forum klubu motocyklowego PW
Forum klubu motocyklowego PW SiMRiders
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

gaszenie motonga

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum klubu motocyklowego PW Strona Główna -> Wujek dobra rada
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
simsun
natłuc



Dołączył: 23 Cze 2007
Posty: 159
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 21:32, 04 Wrz 2007    Temat postu: gaszenie motonga

Dziś byłem u elektryka motongowego (tak naprawdę to medycznego) w celu zawiezienia mu modułu zapłonowego do naprawy. Facet sam jeździ motocyklem to trochę pogadaliśmy. Powiedział mi że nie powinno się gasić motocykla wyłącznikiem na kierownicy bo wtedy odcina się plus od scalaka w regulatorze napięcia co może spowodować duże przepięcia w instalacji i uszkodzić ją. Także od dziś panie i panowie gasimy kluczykiem

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
spider88g
inżynierzu



Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 508
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Brodnica

PostWysłany: Wto 23:02, 04 Wrz 2007    Temat postu:

dzięki za cenna radę, słyszałem sprzeczne opinie na temat gaszenia moto, ale teraz już wiem,

P.S. ale przecież jakoś trzeba strzelać z wydechu no nie?? a z kluczyka to hujnia z grzybnią ;p


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maly_tomi
natłuc



Dołączył: 07 Kwi 2007
Posty: 153
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Otwock

PostWysłany: Wto 23:37, 04 Wrz 2007    Temat postu:

Az z ciekawosci zajrzalem do schematu elektrycznego mojego motocykla i powiem Ci, ze nie ma roznicy czy wyjaczysz przyciskiem czy kluczykiem bo jedno i drugie odcina plus :P Roznica jest tylko tak, ze przycisk odcina plus od samego modulu, a kluczyk wylacza plus z calego motoru. Czyli tak czy siak powstanie przecpiecie.
Modol powinien byc tak zaprojektowany zeby wytrzymac przepiecia podczas wylaczania motocykla (pechnie dochodza nawet do 2x napiecie zasilania czyli 24V), tak jak to jest w przypadku wiekszosci kluczy transystorowych sterujacych cewkami (akorat w tym przypadku stosuje sie jeszcze diody gaszace przepiecia).

Tak wiec podsumowujac:
Nie zrobiono by tego przycisku gdyby psul motocykl :P


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
spider88g
inżynierzu



Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 508
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Brodnica

PostWysłany: Śro 13:11, 05 Wrz 2007    Temat postu:

heheh no to kurcze simsun co za wstawiasz trefne informacje??
ja dzisiaj z przyzwyczajenia wyłączynem red buttonem i sie aż źle pocuzlem bo sobie przypomniałem o Tobie ;p a tu Maly TOmi mowi ze jest inaczej :P no to chlopaki ustalcie miedzy soba kto ma racje ;p


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
JarekZm
zdzieracz silikonu



Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Marki

PostWysłany: Śro 14:38, 05 Wrz 2007    Temat postu:

Ja też słyszałem różne opinie na ten temat i wyszło na to że nie ma różnicy chyba że w konkretnych motocyklach których układ elektryczny jest inaczej zbudowany. Dla zainteresowanych bardziej [link widoczny dla zalogowanych] ->> Chłopaki sie trochę bardziej o tym rozpisali:)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maly_tomi
natłuc



Dołączył: 07 Kwi 2007
Posty: 153
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Otwock

PostWysłany: Śro 16:17, 05 Wrz 2007    Temat postu:

Przeczytalem sobie w instrukcji obslugi motocykla co na ten temat pisza.
Wiec jedyna roznica jest taka, ze po wylaczeniu przyciskiem nie gasna swiatla bo zasilanie jest odciete tylko od modulu zaplonowego, a wylaczenie stacyjki odlacza zasilanie od swiatel. Dlatego producent nie poleca wylaczania motocykla guzikiem (zapalone swiatla rozladowuja akumulator).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
simsun
natłuc



Dołączył: 23 Cze 2007
Posty: 159
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 13:02, 06 Wrz 2007    Temat postu:

Hmm ja nie jestem specem od elektryki. Ja tylko powtarzam co powiedział mi ten elektronik, a wiem że gość zna się na rzeczy i nie jest w ciemię bity.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Michał
inżynierzu



Dołączył: 12 Sty 2007
Posty: 415
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Siedlce-Waw

PostWysłany: Wto 9:07, 18 Wrz 2007    Temat postu:

Sprawa jest prosta, nie każdy może/musi wiedzieć jak wygląda jego instalacja..
Kluczykiem zapalamy i gasimy moto.
Guzik jest do awaryjnego wyłączania silnika, co nawet brzmi logicznie, bo jest pod ręką (przy glebie np.)

Koniec rzeźby
Mr. Green


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Florek
Administrator



Dołączył: 15 Gru 2006
Posty: 822
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 17:39, 18 Wrz 2007    Temat postu:

a ja gaszę moto otwierając kosę na biegu Smile

i nie muszę się zastanawiać czy guzik czy kluczyk Very Happy

(nic głupszego mi do głowy nie przyszło)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
simsun
natłuc



Dołączył: 23 Cze 2007
Posty: 159
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 20:50, 18 Wrz 2007    Temat postu:

Florek napisał:
a ja gaszę moto otwierając kosę na biegu Smile
- brawo ten Pan 8)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Michał
inżynierzu



Dołączył: 12 Sty 2007
Posty: 415
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Siedlce-Waw

PostWysłany: Czw 19:23, 20 Wrz 2007    Temat postu:

Możesz gasić nawet zdejmując fajki ze świec...sorry nic głupszego mi do głowy nie przyszło
Mr. Green


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
simsun
natłuc



Dołączył: 23 Cze 2007
Posty: 159
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 22:38, 20 Wrz 2007    Temat postu:

ten dział powinien się nazywać - konkurs na najgłupszy pomysł Laughing
Ja nie gaszę moto na noc - rano mam ciepłe i można od razu w palnik dawać. Mówię Wam dobra sprawa :P


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
spider88g
inżynierzu



Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 508
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Brodnica

PostWysłany: Pią 10:33, 21 Wrz 2007    Temat postu:

popieram kolege simsuna ma racje chlopak, ja tez tak robie ale z celów ekonomicznych , bo podczas odpalania i rozgrzewania musi byc na ssaniu i duzo wachy bierze, dlatego wole go zostawic zeby pochodzil na noc, polcema ten sposób Wink

a ja jescze gasze moto tak ze wciskm hebel do oporyu tylny zeby sie kolo zblokowalo i gasnie po jakims czasie, mozna tez wyciagac wezyk od gaznikow tyle ze zawsze jest zwloka,


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szymon
inżynierzu



Dołączył: 29 Mar 2007
Posty: 383
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WARSZAWA

PostWysłany: Pon 8:20, 24 Wrz 2007    Temat postu:

albo tankowac tylko tyle ile potrzeba na dana przejażdzke, zeby na oparach dojechac w okolice domu a reszta trasy z rozpadu... Smile oszczedność paliwa i spora dawka adrenaliny gwarantowana.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
spider88g
inżynierzu



Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 508
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Brodnica

PostWysłany: Pon 9:19, 24 Wrz 2007    Temat postu:

a ja jak miałęm jedna z ostatnich przejażdzek, pojechałem kawałek za brodnice jakieś 5 km, i kurcze zaczał mi przerywać z braku wachy:/, no i sie robiło ciekawie, ale co mnie najbardziej zastanawialo, jak to sie dzialo ze jak już zassal i zaskoczyl i jak sie mu odkrecilo manetke do oporu i ciagnelo do 8 kafli i potem szybka zmiana i dalej to samo, to ciagnal normalnie tak jakby mial wachy dużo (wytworzyło sie podciśnienie i ssalo czy co ??)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum klubu motocyklowego PW Strona Główna -> Wujek dobra rada Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin